FysioPILATES

FysioPILATES kehon kokonaisvaltaista harjoittelua yksilöohjauksessa tai pienryhmässä

Halutessasi FysioPILATEKSEEN, voit tulla myös ensin fysioterapeutin vastaanotolle kropan ongelman kartoitukseen. Ongelmakohtaasi voidaan ensin hoitaa ja siirryt sitten pienryhmään harjoittelemaan kroppasi liikkuvaksi, vahvemmaksi ja energiseksi. Pääasiallinen asiakasryhmäni on tuki- ja liikuntaelinongelmista (esim. olkapää, niska, selkä, lonkka, polvi ja jalkaterä), lantiopohjanlihasten heikkouksista kärsiviä sekä sairasloman jälkeen kuntoutuvia.

Et jää yksin fysioterapiajakson jälkeen, vaan voit jatkaa ylläpitävää harjoittelua PILATES -pienryhmässä kokeneen ohjaajan opastuksella. Tämä on merkittävä etu mm. kipuongelmaisille ja huonokuntoisille, jotka eivät osaa tai halua treenata yksin. Vertaisryhmässä on hauskempi hoitaa yhdessä kroppaa ja liikunnan ilo!

Pilates -välineitä (eri kokoisia palloja, rullia, rengasta ja painoja) käytetään auttamaan tai tehostamaan kuten myös fysioterapeuttisessa harjoittelussa ja sopii erinomaisesti tuki- ja liikuntaelinvaivojen hoitoon, leikkausten jälkitilojen kuntoutumiseen sekä lisävammojen hoitoon ja ennaltaehkäisyyn.

A. Yksilöllinen FysioPILATES  -ohjaus

*  95 e / 60 min     esim. 5 x 60 min  yksilöohjauksella pääset jo kivasti alkuun kotiharjoittelussa

B. Fysioterapiaa FysioPILATES pienryhmässä

HUOM!! Syyskausi 2023  meni hienosti, aktiivinen harjoittelu tuotti jo tulosta ja oireet ja kipulääkkeet pysyivät poissa!!

Pist! Kävin ennen joulua saamassa lisäideoita 2 pvän fysioterapeuttien Pilates-koulutuksessa. Uusia tutkimuksia hyödyistä tulee maailmalta koko ajan lisää.

Kevätkausi  2024:   16. tammikuu - 21. toukokuulle alkanut taas

KEVÄÄN  6 x teemajaksoittain alkavat !! Voit tulla mukaan, mahtuu vielä pariin alkavaan ryhmään

1. Tii  16.1 - 21.5  klo 14   65+ Kivuton askel   FysioPILATES - alkeisryhmä  TÄYNNÄ

2. Tii  16.1 -21.5  klo 15.30  Joustava selkä   FysioPILATES - alkeisryhmä TÄYNNÄ

3. Tii  16.1 - 21.5   klo 16.45  Kivuton kroppa   FysioPILATES - alkeisryhmä, mahtuu vielä pari

4. Tii  helmikuussa   klo 18.00  Jäykkä kroppa  (FitBall)   FysioPILATES - alkeistunnit pienryhmässä, alkaa heti kun väh. 4 hlöä ryhmässä

5. Ma  helmikuussa  klo 16.45  Kivuton kroppa  FysioPILATES - alkeistunnit pienryhmässä, alkaa heti kun väh. 4 hlöä ryhmässä

6. Ma  helmikuussa  klo 18.00  Joustava selkä  FysioPILATES - alkeistunnit pienryhmässä, alkaa heti kun väh. 4 hlöä ryhmässä

Alkeiskurssin maksu a) koko kurssi  10x 60 min  tai  b) 2 erässä

Huom. lahjakortit, ePassi, Smartum, Eazybreak jne liikuntamaksu mahd. myös

FysioPILATES hinnat:  Helmikuun uusille tarjous!!

a) Pienryhmä 4-6 hlöä kun tarvitaan tarkkaa ja yksilöllistä kuntoutusta ja ohjausta, alkeiskurssi 10x 60 min 220e (norm. 250e) tai 2.erässä 5x 60 min 150e

b) Jatkoryhmä 6-8 hlöä, jo ehkä alkeistunnin käynneille ja jo vähän kokemusta, jatkokurssi 10x 60 min 220e  (norm.250e)  tai 2.erässä  5x 60 min 150e

c) Treeniryhmä 8-10 hlöä, jo vanhoja ja kokeneita treenaajia kurssi 10x 60 min 180e

Vaatetus: Joustavat housut ja paita, tossut, varvassukat tai jarrusukat ja pyyhe

Paikka: Oulun Kiropraktiikka & Fysioterapiakeskus, Ratakatu 9, katutaso

Ohjaaja: Fysioterapeutti Liisa Alapiessa

Ilmoittaudu: liisa@fysiobalanssi.fi  tai  tiedustelut 040 183 4711

Milloin FysioPILATES  pienryhmään?

Kun tarvitset kuntoutusta ja liikkuvuutta koko kehoon tai hoitamaan esim. selän, niska-hartian, olkapäiden tai lonkkien kireyksiä, lisäämään liikkuvuutta ja jalkojen voimaa, vähentämällä kipuja, saamaan energiaa ja hyvinvointia. Ja näin voimaan paremmin ilman lääkkeitä ja kolotuspäiviä!​

FysioPILATES -tunnit toimivat erinomaisesti tuki- ja liikuntaelinoireiden jatkohoitona fysioterapiahoitojakson yhteydessä tai sen jälkeen.

Tempo on rauhallisempi kuin tavallisissa jumpparyhmissä. Ei hyppyjä eikä pomppimista! Painotus on liikkeiden oikeassa suorituksessa, yksilöllisessä ohjauksessa, asentojen ja liikkeiden tunnistamisessa hengityksen avulla. Liikkeet suunnitellaan ja ohjataan yksilöllisesti - juuri sinulle hyväksi ja oikeaksi!

Kaikessa ohjauksessa pyrin lisäämään asiakkaan valmiuksia löytää kehonsa liike sisältäpäin, jolloin kehontuntemus ja liikehallinta lisääntyvät. Näin saadaan muutettua liike- ja asentotottumuksia  paremmiksi pitempään.

Useimpien tuki- ja liikuntaelinvaivan taustalla on nivelistöä yksipuolisesti kuormittavat asennot ja kuormittava liike. Kun näihin päästään fysioterapian avulla kiinni, kipukin helpottuu ja oireiden uusiminen vähentyy sekä kipulääkkeet vähenee.