Voice Massage

on äänen- ja puheenkäytön lihasten käsittely

A. Purenta-päänsärkyoireiset   45 min 65 e / 60 min 80 e  / 75 min 110 e

B. Ääni-, hengitys- ja purentaongelmaiset     60 min 80 e / 75 min 110 e / 90 min 135 e

( eläkeläis- ja opiskelija-alennus )

ONKO SINULLA ÄÄNI-,  HENGITYS- tai PÄÄNSÄRKYONGELMIA ?

Mitä on Voice Massage?

Voice Massage on käsittelyä ja fysioterapiaa, jossa etsitään ja harjoitellaan hengityksen, kehon ja äänen oikea käyttö.

VM-fysioterapeutti on suorittanut Suomessa Voice Massage koulutuksen.

FysioBalanssissa erik. Fysioterapeutilla ja VM-terapeutilla Liisa Alapiessalla on 1999 lähtien pitkä ja monipuolinen kokemus ja

yhteistyö Työterveyshuollon, kurkku-, korva- ja foniatrisen ja fysiatrian erikoislääkäreiden sekä muun mm. kasvojen ja päänalueen

leikkaavien kirurgien ja lähettävien erikoislääketieteen tahon kanssa  mm. Helsingin ja Oulun alueella n. 18 vuodelta.

Voice Massage voidaan jakaa kolmeen erilliseen hoitoon:

• Ääni- ja hengitysongelmaiset

• Pää-kasvo-niskakipuiset ja purentaongelmaiset

• Puhallinsoittajat

Voice massage keskittyy äänentuottoon osallistuvien ja siihen läheisesti liittyvien lihasryhmien jännitystilojen ja

kipujen poistamiseen, äänen ja hengityksen alueella. Tai poistamaan purentahäiriön aiheuttamat lihasjännitykset ja

kiputilat ylävartalon alueella ja niihin vaikuttavien lihasten alueella.

Voice Massage syntyy myös lihastason diagnoosi äänen toiminnasta.

Manuaalisin käsittelyin lihaskireyksien poistamisen, lisäksi erilaisten terapeuttisten harjoittein, kehon taloudellisen käytön

opettelemisen ja rentoutumisen sekä oikean hengitystekniikan avulla luodaan edellytykset hyvän puheen ja laulun tasapainoiselle äänentuotolle.

Voice Massage käytetään usein myös puheterapian tai laulunopetuksen tukihoitona,

yhteistyössä musiikin, soiton  ja laulunopettajien kanssa.

Voice Massage:sta saavat apua esim. ääniammattilaiset:

mm. opettajat, kerho-ohjaajat, kouluttajat, papit, näyttelijät, laulajat, muusikot, soittajat ja toimittajat sekä

hengitysongelmaiset, astmaatikot, stressistä oireilevat, toimistotyöntekijät ja kaikki tietokoneella työskentelevät

erilaisiin ääni- ja hengitysongelmiin sekä rintakehän ja niska-hartiaseudun jännitys- ja kiputiloihin.

- suppeampi hoitoalue 45 - 60 min  esim. purenta, pää- ja kasvokivut sekä kotiohjeet

- laajempi hoitoalue 60 - 90 min  esim. ääni- ja hengitysalue sekä kotiohjeet

YLE Aamutohtori: Purentahäiriön aiheuttama päänsärky

Moni teistäkin herää aamulla päänsärkyyn. Yöllä stressipurenta tai narskuttelu aiheuttaa pahimmillaan migreeniä. Aamutohtorimme neurologi Mikael Ojala kertoo purentahäiriön aiheuttamasta päänsärystä ja sen hoidosta fysioterapian avulla.

Katso: Aamutohtori 30.10.2013

#voicemassage #hengitys #hengitysongelmat #ääniongelmat #astma #uupumus #kipu #kasvo-päänsäryt #stressi