Voice Massage - fysioterapia

= äänen- ja puheenkäytön lihasten käsittely sekä hengityksen ja kehontoiminnan korjausta ja ohjausta että kaunis ääni ja tehokas hengitys toimisi optimaalisesti ja terveesti

A. Purenta-päänsärkyoireiset   45 min 65 e / 60 min 80 e  / 75 min 110 e

B. Ääni-, hengitys- ja purentaongelmaiset     60 min 80 e / 75 min 110 e / 90 min 140 e

( eläkeläis- ja opiskelija-alennus )

+ hoitoa tehostava Neurosonic-hoito 20-30 min TUTUSTUMISTARJOUS    20 e hoidon yhteydessä alkuun tai loppuun

ONKO SINULLA ÄÄNI-,  HENGITYS- tai PÄÄNSÄRKYONGELMIA ?

Mitä on Voice Massage -fysioterapia?

Voice Massage -terapia on käsittelyä ja fysioterapiaa, jossa etsitään ja harjoitellaan hengityksen, kehon ja äänen oikea käyttö.

Ammattitaitoinen VM-fysioterapeutti FysioBalanssissa on suorittanut 1999  Siilijärvellä suomalaisen Voice Massage-menetelmän kehittäjän Leena Koskisen koulutuksen.

FysioBalanssissa erik. Fysio- ja VM-terapeutilla Liisa Alapiessalla on 1999 lähtien pitkä ja monipuolinen kokemus ja yhteistyö Työterveyshuollon, kurkku-, korva- ja foniatrisen ja fysiatrian erikoislääkäreiden sekä muun mm. kasvojen ja päänalueen

leikkaavien kirurgien ja lähettävien erikoislääketieteen tahon kanssa  mm. Helsingin ja Oulun alueella jo 20 vuodelta.

Voice Massage -terapia voidaan jakaa kolmeen erilliseen hoitoon:

• Ääni- ja hengitysongelmaiset

• Pää-kasvo-niskakipuiset ja purentaongelmaiset

• Puhallinsoittajat

Voice Massage -terapia keskittyy äänentuottoon osallistuvien ja siihen läheisesti liittyvien lihasryhmien jännitystilojen ja

kipujen poistamiseen, äänen ja hengityksen alueella. Tai poistamaan purentahäiriön aiheuttamat lihasjännitykset ja

kiputilat ylävartalon alueella ja niihin vaikuttavien lihasten alueella.

Voice Massage -terapiassa syntyy myös lihastason diagnoosi äänen toiminnasta.

Manuaalisin käsittelyin lihaskireyksien poistamisen, lisäksi erilaisten terapeuttisten harjoittein, kehon taloudellisen käytön

opettelemisen ja rentoutumisen sekä oikean hengitystekniikan avulla luodaan edellytykset hyvän puheen ja laulun tasapainoiselle äänentuotolle.

Voice Massage -terapiaa käytetään usein myös puheterapian tai laulunopetuksen tukihoitona, yhteistyössä musiikin, soiton  ja laulunopettajien kanssa.

Voice Massage -terapiasta saavat apua esim. ääniammattilaiset:

mm. opettajat, kerho-ohjaajat, kouluttajat, papit, näyttelijät, laulajat, muusikot, soittajat ja toimittajat sekä

hengitysongelmaiset, astmaatikot, stressistä oireilevat, toimistotyöntekijät ja kaikki tietokoneella työskentelevät

erilaisiin ääni- ja hengitysongelmiin sekä rintakehän ja niska-hartiaseudun jännitys- ja kiputiloihin.

- suppeampi hoitoalue 60 - 75 min  esim. purenta, pää- ja kasvokivut sekä kotiohjeet

- laajempi hoitoalue 60 - 90 min  esim. ääni- ja hengitysalue sekä kotiohjeet