FysioPILATES

FysioPILATES kehon kokonaisvaltaista harjoittelua yksilöohjauksessa tai pienryhmässä

FysioPILATEKSEEN voit tulla myös lääkärin Ft-lähetteellä tai ilman. Fysioterapialähetteellä ( SV3 ) voit saada KELA-korvauksen.

Pääasiallinen asiakasryhmäni on tuki- ja liikuntaelinongelmista kärsivät henkilöt (esim. olkapää, niska, selkä, lonkka, polvi ja jalkaterä)

FysioPILATES perustuu aina yksilöllisyyteen, jossa fysioterapiajakson alussa kartoitetaan ryhtiä, lihasvoimaa ja lihasten aktivoitumista, nivelten liikkuvuuksia sekä kehon liikkeiden hallintaa.

Fysioterapiassa käytän erilaisia menetelmiä: yksilöllistä fysioterapeuttista harjoittelua sekä myös

• PILATES-harjoittelua sekä Pilateksen pienvälineharjoittelua

• hierontaa ja manuaalisia lihaskalvokäsittelyjä, yliaktiivisten lihasten rentouttamiseen ja kivunhoitoon

• nivelmobilisaatioita

• venyttelyjä ja liikehoitoja

• sähkö- ja kipuhoitoja (Elektroterapiaa)

Kaikessa opetuksessa pyrin lisäämään asiakkaan valmiuksia löytää kehonsa liike sisältäpäin, jolloin kehontuntemus ja liikehallinta lisääntyvät. Näin saadaan muutettua liike- ja asentotottumuksia pysyvästi paremmiksi.

Useimpien tuki- ja liikuntaelinvaivan taustalla on nivelistöä yksipuolisesti kuormittavat asennot ja liike. Kun näihin päästään fysioterapian avulla kiinni, kipukin helpottuu ja oireiden uusiminen vähentyy.

FysioPILATES-harjoitustunnit yksilöllisesti tai pienryhmässä toimivat erinomaisesti tuki- ja liikuntaelinoireiden (Tules) jatkohoitona fysioterapiahoitojakson yhteydessä tai sen jälkeen. Et jää yksin fysioterapiajakson jälkeen, vaan voit jatkaa ylläpitävää harjoittelua PILATES-pienryhmässä kokeneen ohjaajan opastuksella. Tämä on merkittävä etu mm. kipuongelmaisille ja huonokuntoisille.

A. Yksilöllinen FysioPILATES  -ohjaus

*  80 eur / 60 min     esim. 3 x 60 min  pääset jo kivasti alkuun kotiharjoittelussa

ja lisäksi halutessasi tarvittavat kirjalliset / videon avulla harjoitusohjeet.

*  tai Yksilöllinen FysioPILATES tavoitteellisella FysioTraing - ohjelmalla

TARJOUS nyt  240 eur / kk  sis. 3 yksilöllistä tapaamista / kk

Pilates-harjoittelu sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille, koska harjoitukset voidaan valita jokaisen yksilölliset lähtökohdat huomioiden. Käytän Pilates pienvälineitä myös fysioterapeuttisessa harjoittelussa ja sopii erinomaisesti tuki- ja liikuntaelinvaivojen hoitoon, leikkausten jälkitilojen kuntoutumiseen sekä lisävammojen hoitoon ja ennaltaehkäisyyn.

B. Fysioterapeuttista kehonhoitoa  FysioPILATES pienryhmässä

esim. niska-hartia-, selkä-, lonkka- ja polviongelmaisille

HUOM!!

Uudet  FysioPILATES  pienryhmät Tules-ongelmaisille kauden 2020 ovat valitettavasti  TÄYNNÄ !

Tule ja varaa aika, treenataan  YksilöPILATEKSESSA  sinun krempat pois ja kroppa timmiksi!

Saat siitä pohjaa omaan harjoitteluun ja helppo siirtyä siitä sitten vapautuvaan paikkaa pienryhmässä.

Ke 28.8 - 18.9   klo 16.15 - 17.45   FysioPILATES  4 x 1,5 tunnin  Alkeiskurssi   TÄYNNÄ !

Alkeiskurssin hinta:  20 e/tunti  ( eläkeläiset ja opiskelijat 15 e/tunti )   Kokeilutunti 25 e ja   140 e kurssi

+  Ft tutkimus 45 min  60 e, jos tarvitset ongelmapaikan erityishuomiota.

Pienryhmä:  max 8-10 hlöä

Paikka:  Sopimuksen mukaan

Ohjaaja:  Erikoistunut Tules- ja alaraaja Fysioterapeutti, valmentaja Liisa Alapiessa

Ke 28.8 - 18.9  klo 18.00 - 19.30   Golfarin ja/tai selkäoireisen FysioPILATES  4 x 1,5 tunnin Intensiivikurssi   TÄYNNÄ !

- keskivartalo ja jalat tukemaan liikkumista ja urheiluharrastustasi

Syyskauden 2020; pienryhmät alkavat toivottavasti taas syyskuussa ja täyttyivät nopeasti

ja "uusia tuulia"  tiedossa.

Seuraa Facebookissa FysioBalanssi Oulun tapahtumakalenteria.

Milloin FysioPILATES  pienryhmään?

Kärsitkö toistuvista selkä-, lonkka tai polvikivuista? Vaivaako selän jäykkyys tai kipu? Tunnetko päivittäisen kehon jäykkyyden ja jalkojen heikkouden? Onko vaikea nukkua ja nauttia vapaa-ajasta?

FysioPILATES pienryhmä kokoontuu sopimuksen mukaan

Voit aloittaa alkavilla 8-10 x FysioPILATES kursseilla.

Tule mukaan kuntouttamaan kehoa tai esim. selkääsi, jalkojen voimaa vähentämällä kipuja ja saamaan energiaa ja hyvinvointia, voimaan paremmin ilman lääkkeitä ja sairaspäiviä!

Aloituskurssi sisältää: Esim.

1. 45-60 min henkilökohtainen fysioterapeuttinen tutkimus ja oireiden kartoitus. Esim. oireilevan selkäsi nykyisestä tilanteesta mittaukset, tarpeiden ja tavoitteiden kartoittaminen ja fysioterapeuttisen hoitavan pienryhmäharjoittelun suunnittelu.

2. 2 x 60 min yksilöllinen terapeuttinen harjoittelu, jonka yhteydessä saat halutessasi yksilöllisen kirjallisen/videoilla kotiharjoitteluohjelman. - vapaaehtoinen asiakkaan halutessa tai tarvittaessa useaan ongelmakohtaan

3. 8-15 x 60 min ryhmäharjoittelu FysioPILATES pienryhmässä. Tunneilla käytämme apuna Pilateksen pienvälineitä esim. pienet ja suuret jumppapallot, renkaat, painot ja vastuskuminauhat.

Fysio Balanssin pienryhmän ohjaajana on erittäin kokenut Tules, alaraajoihin sekä leikkauksen jälkeiseen kuntoutukseen erikoistunut fysioterapeutti Liisa Alapiessa. Paikka aina sopimuksen mukaan.

Lääkärin Fysioterapialähetteellä (SV3) mahdollisuus KELA-korvaukseen.

Voit tulla mukaan ryhmään sopimuksen mukaan. Aloitamme pienryhmässä harjoittelun joka tapauksessa aina ensin ft-tutkimuksella  esim. Ft-lähetteen avulla tai myös ilman, jotta saat apua henkilökohtaisiin Tules-ongelmakohtiin ja harjoittelu on turvallista. Ft-tutkimuksen tai aloituskokonaisuuden jälkeen voit jatkaa säännöllistä harjoittelua Fysio Balanssin kuntouttavassa FysioPILATES -pienryhmässä niin kauan kuin haluat. FysioPILATES -tunti jatkuu aina sopimukseen toukokuuhun asti ja kesätauon jälkeen elo-syyskuussa.

FysioPILATES -pienryhmässä tempo on rauhallisempi kuin tavallisissa jumpparyhmissä. Painotus on liikkeiden oikeassa suorituksessa, yksilöllisessä ohjauksessa, asentojen ja liikkeiden tunnistamisessa. Liikkeet ohjataan hyvin yksilöllisesti - juuri sinulle oikeaksi!

Maksu aina hoidon yhteydessä käteinen, MobileBay, maksupääte ja maksusitoumuksella laskutus

Kartta