Jos kipuA,särkyä ja väsymystä

ERIKOISTUNUT  FYSIOTERAPEUTTI

LIISA ALAPIESSA

FYSIOTERAPEUTTI LIISA ALAPIESSA

Olen Tuki- ja liikuntaelinsairauksiin (eli Tules), Työfysioterapiaan ja Alaraajojen (jalkojen) ongelmiin erikoistunut Fysioterapeutti. Olen lisäksi koulutettu Lymfaterapeutti, Voice Massage-terapeutti, FysioPilates- ja FysioTrainer-ohjaaja sekä Työnohjaaja.

Laaja-alainen osaaminen

Minulla on yli 25 vuoden työkokemus ihmisten toimintakyvyn, liikkumisen ja hyvinvoinnin tukemisessa. Olen valoisa, avoin ja helposti lähestyttävä tukija matkallasi omaan kehoosi tutustumisessa, tasapainottamisessa ja liikkumisen ilon löytämisessä. Olen kouluttanut itseäni säännöllisesti laajasti ja monipuolisesti, pysyen mukana alani jatkuvassa kehityksessä. Voit tulla vastaanotolleni leikkauksen tai vamman, turvotuksen vuoksi tai muun kehon säryn, hermosäryn, erilaisen kivun tai lihaskireyden takia. Hoidan sinut laaja-alaisesti ammattitaidolla. Tutustu osaamiseeni ja tarinaani.

Autan ja tuen sinua pysymään liikkeessä

Haluan auttaa sinua voimaan paremmin, liikkumaan kevyemmin ja kivuttomammin, näin saat myös lisää energiaa ja syvemmän unen.

Autan ja tuen sinua pysymään liikkeessä, että kivuliaat ja kankeat päiväsi ovat ohi.

Saat myös halutessasi kokonaisvaltaista hyvinvointia oikean ja terveellisen ravinnon etsimisessä, uniergonomiassa sekä työnergonomiassa että kehon ja fysiikan perusta ja energianlähteesi ovat terveet ja energiset.

Lämpimästi tervetuloa voimaan hyvin!

VALITSE PALVELU

Fysioterapia on tuki- ja liikuntaelinvaivojen ennaltaehkäisyä, hoitoa ja kuntoutusta. Fysioterapiaan hakeudutaan yleisimmin lääkärin lähetteellä mutta myös useasti ilman. Tullessasi vastaanotolleni haastattelen ja tutkin sekä mittailen, arvioimme yhdessä oireisiisi oikean hoidon, siihen erilaiset mahdollisuudet ja fysioterapiakeinot.

Fysioterapiassa pyritään korjaamaan ja tasapainottamaan kehon toimintakykyä, parantamaan rangan ja nivelten liikkuvuutta sekä poistamaan lihasten epätasapainoa vahvistamalla heikkoja ja vähentämällä ylikuormitusta ja oireita. Lisäksi pyritään edistämään hyvinvointia hoitaen ja ohjaten ylläpitämään kuntoa, työkykyä ja ennaltaehkäisemään uusia vammoja.

ASIAKKAANI KERTOVAT

"Kuudessa viikossa ylsin taas kädet lattiaan ja selkäkivut olivat tiessään sekä askeleet pitemmät"

Tarja 42v

Tammikuu 2019

"Polvileikkauksen jälkeen olin Liisan lymfaterapiassa ja ohjauksen avulla töissä kaksi viikkoa ennen sairasloman loppumista. Polvi taipuu nyt ja jatkuvat kivut ovat poissa."

Maija  53v

Helmikuu 2018

"Olen laihtunut Liisan ohjauksessa 12 kiloa. Tykästyin  LPG-terapiaan ja kokonaisvaltaiseen ohjaukseen, josta energiani lisääntynyt ja yöunet parantuneet. Vielä lisätavoitteena tsemppaan vyötärön esille. Kiitos."

IIRIS  37v

Maaliskuu 2018

FYSIOUUTISET

Yleistä olkapäävikaa leikataan turhaan

"Paras apu tulee fysioterapiasta"

Päänsärkysi syy voi olla leuassa!

"Epämääräinen ja selittämätön päänsärky voi johtua purentaviasta."

Moni olkapään kiertäjäkalvosimen leikkaus on turha!

"Yli 2 000 olkapään kiertäjäkalvosimen leikkausta voisi korvata fysioterapialla."

Joka vuosi tehdään jopa 10 000 turhaa polvileikkausta

"Suomalaistutkijoiden yllättävä tulos: Lähes kaikki lumeleikkauksessa olleet kokivat polvensa parantuneen. Polven tähystysleikkauksesta ei ole hyötyä, jos polvivaivat johtuvat ikääntymiseen liittyvistä nivelmuutoksista. Tällaisia leikkauksia tehdään Suomessa kuitenkin noin 10 000 joka vuosi."

Purentahäiriön aiheuttama päänsärky

"Moni teistäkin herää aamulla päänsärkyyn. Yöllä purenta tai narskuttelu aiheuttaa pahimmillaan migreeniä." Ylen Aamutohtorimme neurologi Mikael Ojala kertoo purentahäiriön aiheuttamasta päänsärystä ja sen hoidosta fysioterapian avulla.

Fysiatrilla asiaa LPG- ja lymfaterapiasta

Ylen Aamutohtori Fysiatrian erikoislääkäri Jukka Pekka Kouri käsitteli turvotusta ja sen hoitoa mm. kipuun.

Erikoistunut Fysioterapeutti